Bloodborne İnceleme

Konu, 'Play Station-PSP Bölümü' kısmında Mehmetkarahanlı tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmetkarahanlı
    Offline

    Mehmetkarahanlı Süper Üye Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2014
    Mesajlar:
    593
    Beğenilen Mesajlar:
    76
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    [h=2]Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm?
    [/h]Senelerden 2009’du, bilindik bir oyun geliştirme stüdyosu olan From Software o sene içerisinde Demon’s Souls isimli bir oyun çıkarttı ve bizlere ölümün ne kadar sinir bozucu olabileceğini gösterdi. Demon’s Souls yetmezmiş gibi bir de o oyun ardından karşımıza Dark Souls ve Dark Souls II çıktı.Oyuncular bu RPG oyunlarında kafayı yerlerken, normal gamepad veya klavye ile bile yüzlerce kez ölürlerken, bazı insanlar da bu oyunları o kadar basit buluyorlardı ki artık davul setleri ile oynuyorlardı oyunu ve bu şekilde bitiriyorlardı.
    2014 senesinin yaz aylarında herkes From Software’dan bir Dark Souls III beklerken, From Software ters köşe yaparak farklı bir isimde, farklı bir oyun duyurdu. Duyurulan bu oyun Bloodborne’du ve Souls serileri ile alakası olmayacağı da söylenmişti. Souls serilerine göre çok daha agrasif bir oyun sergilememiz gerektiği söylenilen Bloodborne sonunda elimize ulaştı ve hemen denedik. Sonucu ne mi oldu? Souls serilerini daha önce hiç oynamamış bir insan olarak, Bloodborne ile kafayı yemeye başladım. Bloodborne’dan sonra iyi ki Souls serilerini oynamamışım dedim kendi kendime. Her neyse, biz hemen sizlere görüşlerimizi aktarmaya başlayalım, bakalım nasılmış bu Bloodborne?

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Bu yükleme ekranları bir ara 1 dakika filan sürüyormuş yahu. Allah’tan oyun bize geç geldi.”
    [h=2]Nedir bu Bloodborne? Kimlerdendir?[/h]Bloodborne, gotik bir tarzda tasarlanmış olan Yharnam isimli bir şehirde geçiyor. Bu Yharnam’da her ne olduysa şehrin büyük bir çoğunluğu virüs kapmış durumda ve bu virüs insanları değişik değişik canavarlara çevirebiliyor. Yharnam dışında bir de Hunter’s Dream isimli bir bölge de bulunuyor Bloodborne’da. Bu bölge ise daha çok yeni eşya satın almak, eşyalarımızı satmak, seviye atlamak için kullanılıyor. Hunter’s Dream isimli bölgede 2 adet de NPC bulunuyor. Bunlardan ilki bir oyuncak bebek, bu oyuncak bebek ile seviye atlayabiliyoruz. Bir diğer NPC ise oyunun senaryosunda önemli bir role sahip olan Gehrman. Yharnam şehrinde bu virüs için bir çözüm bulmaya çalışırken, Gehrman bize bilgiler veriyor. İçinde bulunduğumuz bu kabustan çıkmak için tek çaremiz var, o da bu virüsün kaynağını bulup yok etmek. Ardından Gehrman amcamız bizi gerçek dünyaya gönderecek.
    Bloodborne, senaryo olarak Souls serilerinden 1 tık ötede diyebiliriz. Açıkçası ben en küçük bir senaryo ögesinden bile etkilenen bir insanım. Senaryo konusunda klişe veya orijinal olsa bile oldukça kolay ve çabuk beğenebilirim. Bu yüzden Bloodborne senaryosu hakkındaki görüşlerimi şimdiden tahmin etmişsinizdir. Evet, senaryoyu beğendim arkadaş. Ayrıca oyunda 3 farklı final de bulunuyor. Bu 3 farklı finalden 2 tanesi oldukça basit bir şekilde erişilebilir olurken oyunun asıl sonu olan 3. final o kadar da kolay açılmıyor. Finaller hakkında bilgi vermeyeceğim merak etmeyin. Sadece söyleyeyim dedim.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Herhalde oyunda karşılaşacağımız ilk güçlü yaratık buradaydı.”
    [h=2]Ama Bu Bildiğimiz Dark Souls?[/h]Bloodborne oynarken dikkatinizi çekecek olan ilk şey oyunun Dark Souls ile olan benzerliği olacaktır. Kullanıcı ara yüzleri, canavar/yaratık çeşitliliği, bölüm sonu canavarlarının saldırıları, onlara karşı alınabilecek olan taktikler ve çok daha fazla öge Dark Souls serisi ile oldukça büyük bir benzerlik gösteriyor. Bu yüzden Souls serisinin oyuncuları Bloodborne’da kesinlikle yabancılık çekmeyeceklerdir. Açıkçası kimse tamamen orijinal bir yapıt beklemiyordu sanırım From Software’dan. Sonuçta Souls serileri ile aynı tarzda olan bir oyun olduğu için bu ögelerinde aynı olması muhtemel bir durumdu. Bloodborne’un Souls serilerinden farklı olan bir yanı varsa, o da kesinlikle ateşli silahlardır. Oyunun geçtiği döneme göre uyarlanan ateşli silahlar tabii ki öyle çok büyük hasar vermiyor karşımızdaki insanlara. Bu ateşli silahlar daha çok düşmanlarımızı sersemletmek için tasarlanmış durumda. Durum böyle olunca da ortaya güzel kombolar çıkabiliyor.Özellikle düşmanımız sersemledikten sonra yapabildiğimiz o çok ağır ve kanlı saldırı benim kısa zamanda favorim oldu. Ayrıca Bloodborne’da herhangi bir kalkanın olmadığını da belirtelim.Düşmnaların saldırılarından kaçmanız gerekiyor.
    Bloodborne’un savaş sistemine geri dönelim isterseniz tekrar. Sizlere yazımızın başında Bloodborne’un biraz daha agrasif bir oynanış gerektiğini belirtmiştik. Agrafis bir oynanış gerektirmesinin en büyük sebebi ise canımızın otomatik olarak dolabilmesi. Tabii ki bu sistem klasik FPS oyunlarındaki gibi filan değil merak etmeyin. Bir yaratıktan hasar aldığınız zaman, eğer size hasar veren yaratığa siz de hasar verirseniz canınızın bir bölümü geri dolabiliyor. Bu da Bloodborne’u pasif değil de daha agrasif bir şekilde oynamamızı gerektiriyor. From Software, Souls serilerindeki pasif oyundan sonra yeni bir şey denemek istemiş ve oldukça da başarılı olmuş diyebiliriz.Bloodborne evrenine cuk oturan bir sistem.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Şu soldaki kapıdan az tırsmadık hani.”
     
  2. Mehmetkarahanlı
    Offline

    Mehmetkarahanlı Süper Üye Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2014
    Mesajlar:
    593
    Beğenilen Mesajlar:
    76
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    [h=2]Level Sistemini de Unutmayın![/h]Bloodborne bir RPG oyunu. Tür RPG olunca da oyunun içerisinde olmazsa olmaz ögeler oluyor.Mesela seviye atlama, silah güçlendirme gibi. Bloodborne bu konuda oldukça basit ama etkili bir sistem kullanıyor. Eğer yanlış hatırlamıyorsam oyun içerisinde geliştirebileceğimiz 6 karakter özelliği bulunuyor. Bu özellikleri geliştirme oranına göre seviyemiz de artıyor. Yani oyun içerisinde tecrübe puanı gibi bir durum yok. Karakteriniz geliştikçe seviye atlıyorsunuz. Karakter geliştirme işlemi yapabilmek için yaratık öldürdükçe kazandığınız para birimini harcamanız gerekiyor.
    Karakter geliştirme haricinde bir de silah geliştirme ve silahlarımızı tamir etme özelliği bulunuyor. Silah geliştirme sistemi, seçeceğimiz silahı geliştirmemiz ile birlikte işliyor ve bu işlem için özel bir para birimi gerekiyor. Silahlarımızın dayanıklılığını yeniden güçlendirmek için ise yine canavarları öldürdüğümüz zaman kazandığımız para birimini harcamamız gerekiyor. Silahlarımızı güçlendirdiğimiz zaman, silahlarımızın belli güçleri ve dayanıklılık puanı artarken, eğer silahımızı uzun süre tamir etmezsek, düşmana verdiğimiz hasar git gide azalıyor. Ayrıca oyunda zırh geliştirme sistemi bulunmuyor. Bulunuyorsa da ben henüz açabilmiş değilim.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm? Ben senin için Bloodborne oynamayı göze almışım.”
    [h=2]Co-op var mı co-op?[/h]Bloodborne’un en iyi özelliklerinden bir tanesi çevrim içi olarak oynayabilmemiz. Çevrim içi mod ile birlikte oynarken etrafınızda beyaz ruhlar, kırmızı ruhlar, yazılar ve bazı hayaletler görebiliyorsunuz.Peki, bunlar ne anlama geliyor? Beyaz ruhlar, etrafınızdaki bir oyuncunun gerçek zamanlı olarak sizin oyununuzda görünmesidir. Sizle veya sizin oyununuzdaki yaratıklar ile etkileşime giremiyorlar. Kırmızı ruhlar ise bulunduğunuz bölgedeki diğer oyuncuların nasıl öldüğünü gösteriyor. Bu kırmızı ruhları kullanarak size kurulan pusulardan rahatlıkla kurtulabiliyorsunuz. Bir de diğer Souls serilerinde olduğu gibi diğer oyuncuların mesajlarını okuyabiliyoruz ve bu mesajlara olumlu veya olumsuz puan verebiliyoruz. Tabii bir de olmazsa olmaz bir oyun modu olan co-op var.Bloodborne’da co-op modu 3 kişiye kadar destek veriyor ve Souls serilerindeki gibi co-op arkadaşlarımızı ruh olarak görmüyoruz. Tam aksine, gerçek birer insan gibi görebiliyoruz. Ayrıca PvP modu da Bloodborne’da bulunuyor. Oyunun PvP modunda da diğer oyuncular veya siz başka insanların oyunlarına ziyarette bulunabiliyoruz ve savaşabiliyoruz.
    Co-op dedik, karakterler dedik, madem bu konuya giriş yaptık oyunun karakter yaratma ekranından da birazcık bahsedelim. Karakter yaratma ekranı da Souls serilerine oldukça benziyor. Bu ekranda cinsiyetimizi, suratımızı, saçımızı, sakalımız en ince ayrıntısına kadar değiştirebiliyoruz. Tabii o kadar ince ayar ile kim uğraşıyor bilemiyoruz fakat, yine de böyle bir imkan sunulmuş durumda.Karakterinizi biraz daha benzersiz yapmak isterseniz, gözlük, makyaj gibi özel sekmeleri de kullanabiliyorsunuz. Ayrıca karakterimiz için seçebileceğimiz 9 farklı sınıf bulunuyor. Bu sınıflar arasında küçük farklar bulunsa da oyun ilerledikçe bu yaptığınız seçimler oynanışınızı etkileyebiliyor.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Gezilip, görülecek yerler bizi bekliyor!”
    [h=2]Küçük Detaylar İle Onu Sevindirin![/h]Bloodborne oldukça başarılı bir RPG oyunu. Ayrıca Souls serilerine de oynanış bakımından bağlı kalmış durumda. Bol bol öleceğimiz bu oyunda bizleri küçük sürprizler, detaylar da bekliyor olacak. Nasıl küçük detaylar derseniz, hemen açıklayayım. Mesela, çevrim içi oynadığınız zaman yerlerde gördüğünüz notlardan sizler de yazabiliyorsunuz. Eğer yazdığınız bu not olumlu bir puan alırsa o an canınız tamamen dolabiliyor veya tam ölmüşken dirilebiliyorsunuz. Kötü puan alan notlara neler oluyor ne yazık ki bilemiyorum, çünkü henüz başıma böyle bir durum gelmiş değil. Notlar ile başımıza gelen iyilikler (veya kötülükler) haricinde bir başka sürpriz ise gizli yollar veya kestirme yollar oluyor. Bu yolları kendiniz keşfedebilirsiniz veya yerde duran notlardan bu ipuçlarını bulmaya çalışabilirsiniz. Gizli yollar ve kestirme yollar çok işinize yarayacak ilerde.
    Bloodborne gizli yolları ve not ödülleri haricinde senaryo ile bağlantısı olabileceğini düşündüğüm bir başka özelliği de içerisinde bulunduruyor. Oyundaki bazı evlerin kapılarını çalabiliyorsunuz ve içeriden sizinle birisi iletişime geçebiliyor. Sizle konuşan isimler normal insanlar ve sizi içeriye almayacaklarını söylüyorlar genelde. Bazen ise size sorular soruyorlar, doğru cevapladığınız taktirde veya doğru bilgiyi verdiğiniz taktirde de ödüllendiriliyorsunuz. Bahsettiğim bu kapıların önünde genellikle kırmızımsı bir renkte lamba bulunuyor. Sanıyorum bu şekilde rahatça bulabilirsiniz.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Tam burada bölüm sonu canavarı gelecek dedim, 5 dakika sonra geldi vallaha.”
    [h=2]Yharnam, Benzersiz Bir Şehir![/h]Bloodborne evreninin oldukça gotik bir hava taşıdığını sizlere söylemiştim. Gotik temaları oldukça seven birisi olarak oyunun atmosferine hayran kaldığımı söyleyebilirim. Sadece atmosfer değil, kılık kıyafetler, yoldaki arabalar, binalar ve oyundaki diğer birçok şey o atmosfere o kadar çok uyuyor ki, hayran olmamak zaten mümkün değil. Ayrıca oyun içerisinde manzara izleyebileceğiniz oldukça güzel noktalar da bulunuyor ki bu noktaları zaten zamanı geldiğinde fark etmemek elde değil. Tabii tüm bu saydığım özelliklerin ana nedeni oyunun grafiklerinin oldukça güzel olması. 1080p çözünürlükte oynadığımız Bloodborne, çoğu zaman bizlere görsel bir şölen de sunuyor. Gerek oyunun havası, gerek grafikleri oldukça kusursuz bir durumda.
    Bloodborne’un grafikleri için güzel şeyler söyledik fakat optimizasyon ve FPS değerleri konusunda aynı şekilde konuşamayacağız. Bloodborne piyasaya 30 FPS olarak sürüldü fakat ben oyunu ilk ele aldığımda oldukça şaşırdım çünkü oyunun hissettirdiği FPS oranı 50-60 FPS arası bir şeydi. Bu yönden oldukça iyi olan Bloodborne, ne yazık ki stabil bir şekilde çalışamıyor. Özellikle oyunun bazı bölümlerinde sürekli olarak FPS düşüyor ve oyunu oynanmaz bir hale sokabiliyor. Tabii bu sorunun genel nedeni de optimizasyon oluyor. Oyun oldukça güzel, evet. Fakat optimizasyon sorunları oyunu öldürmeye yetiyor bizce.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    “Diyecek bir şey var mı?”
    [h=2]Siz Daha Yharnam’a Gitmediniz mi?[/h]Bloodborne, Souls serisinin ruhunu içerisinde bulunduran fakat PlayStation 4’e özel olarak çıkmış bir aksiyon/RPG oyunu. Oyunu Souls serileri ile karşılaştırdığımız zaman Bloodborne PlayStation 4’e özel olmasının avantajını kullanarak grafiksel olarak direkt olarak kendini belli ediyor zaten. Ayrıca atmosfer ile oyunun temasının oldukça güzel işlenmesini de söylemeden geçmemek gerekiyor. Bu incelememizde Bloodborne’un genel yapısını ve grafiklerini inceledik. Oyunun senaryo detaylarına inmemeye çalıştık. Zaten senaryo tabanlı bir yapıt da değil. Umuyoruz ki son puanlama ile birlikte Bloodborne’u alıp, almamak sorusu kafanızdan uçup, gidecek.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    [h=2]

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !

    [/h]
     
  3. Mehmetkarahanlı
    Offline

    Mehmetkarahanlı Süper Üye Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2014
    Mesajlar:
    593
    Beğenilen Mesajlar:
    76
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    [h=2]

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !

    [/h]PUAN:
    9
    /10


    Yapımcı[h=3]From Software[/h]Dağıtımcı[h=3]Sony Computer Entertainment[/h]Tür[h=3]Aksiyon, RPG,[/h]Platform[h=3]PlayStation 4[/h]


    • Kusursuz atmosfer ve tema.
    • Başarılı grafikler.
    • Oldukça anlamlı final sahneleri.
    • Türkçe.

    • Performans sorunları.
    • Optimizasyon oldukça zayıf.
    Ölüm eğer çilemse çekerim, kaderimse gülerim be Bloodborne. Mutlaka alınıp, ölünesi bir oyun.
     
  4. Mehmetkarahanlı
    Offline

    Mehmetkarahanlı Süper Üye Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2014
    Mesajlar:
    593
    Beğenilen Mesajlar:
    76
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    [h=2]Oyundaki hatalar gideriliyor…
    [/h]Sony, geçtiğimiz günlerde Bloodborne için yeni bir güncellemenin geleceğini söylemişti. Sony sözünü tutup bugün itibariyle en güncel sürümü PSN‘de aktif hale getirdi. Yaklaşık 300 MB boyutunda olan güncelleme şu yenilikleri içeriyor:

    • Oyundaki zorluk seviyesi dengelendi.
    • Düzeltmeler yapıldı. Performans iyileştirilmesi yapıldı.

    Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !


    Oyunun yama notları, henüz İngilizce dilinde paylaşılmış değil. Japonca olan bu notlar İngilizceye çevrildiğinde haberimize eklenecektir. Bloodborne, 24 Mart 2015 tarihinde PlayStation 4‘e özel olarak satışa çıkmıştı.
     

Sayfayı Paylaş